Hoe Nederland de grootste sponsor van Brussel werd: Syp Wynia en Coen de Jong

Hoe Nederland de grootste sponsor van Brussel werd: Syp Wynia en Coen de Jong

Nederlanders betalen al twintig jaar het meeste van alle ‘Europeanen’ aan Brussel. En nu wil de Europese Commissie de rekening verder verhogen, want de Britse contributie valt weg en er zou meer geld nodig zijn voor grenscontrole op de Middelbare Zee. En vooral: voor het klimaat.

📌 U kunt Cafe Weltschmerz ook met een donatie, helpen pluriform en onafhankelijk te blijven. Op onze site vindt u alle informatie; Https://www.cafeweltschmerz.nl/doneer.

Syp Wynia en Coen de Jong volgen het spoor terug. De Val van de Berlijnse Muur van dertig jaar geleden leidde tot een vlucht vooruit: méér Europa en daar bovenop: de euro. Nederland ging meer betalen en kreeg minder. En de euro, die zorgt voor sluipende ‘transfers’ naar Zuid-Europa. Ondertussen neemt de Nederlandse invloed in Brussel af. De remedie? Opt-outs: Nederland moest maar eens niet meer aan alles meedoen. Waarom zouden we mee moeten doen aan Brusselse hobby’s die riskant of zelfs schadelijk voor Nederland zijn? Meer op www.sypwynia.nl #VolgWyniasWeek