De cliënt centraal stellen klinkt makkelijk; Harry Starren en Bas van der Velde

Onze gesprekken zijn vertegenwoordigd in de collectie van het Instituut voor Beeld en Geluid. Ze zijn relevant en blijven geldig voor de toekomst. Help deze toekomst met een donatie: NL23 TRIO 0390 4379 13

"Er valt nog een hoop te verbeteren in de zorg. De cliënt centraal stellen klinkt makkelijk, maar is moeilijk uit te voeren."

Bas van der Velde nam onlangs afscheid als algemeen directeur van Rijnconsult om weer 'gewoon adviseur' te worden. Onlangs verscheen een interview in het Financieel Dagblad met hem waarin aandacht wordt besteed aan kruispunten in het leven. Zijn dochter is meervoudig gehandicapt en kon niet meer thuis verzorgd worden en verhuisde naar een instelling. Hoe kijkt Van der Velde naar de gezondheidszorg als adviseur én als betrokken ouder? Over zijn carrière, zijn persoonlijke ervaring in de zorg en de toekomst daarvan.

"De cliënt centraal stellen klinkt makkelijk, maar doe het maar. Isa heeft me ook geïnspireerd serieus maatschappelijk te ondernemen. Zo sponsorde het bedrijf jaren het Epilepsiefonds en zetten we ons nu in voor de Voedselbanken. Zelf ben ik onder meer lid van de raad van toezicht bij Jeugdbescherming Amsterdam.’